واتساپ / تلگرام: 09300655048 ایمیل: danyarpub@gmail.com

شعر «تهران» – سعید سلطانی طارمی
تهرانشبی شکسته و بیصبحکه با چراغقوهی کورشانبار ورشکستهی تاریخش رامیجوید و دختران ترسخوردهی خود راکه در صف طویل تجاوزدر انتظار نوبت خود هستنددر آبهای سرد فراموشیمیشویدو میرود که نعش جوانان راپای چنارهاش بکاردو با دهان بستهی آناندر یک کر عظیم بخواند: «این درد مشترکهرگز جدا جدادرمان نمیشود» آری شب شکستهی

مسعود بهنود دربارۀ کتاب «کاشی و کاشیکاران طهران در عصر قاجار»
https://danyarpub.ir/wp-content/uploads/2024/12/post-reel-kashi6.mp4 بعضی کتابها هستند که بیشتر از آنکه خوانده بشن، دیده میشن. ولی این مانع از اون نیست که آدم ازشون لذت نبره. کتاب «کاشی و کاشیکاران طهران در عصر قاجار» یه کتاب تازه ایست. کیانوش معتقدی، که قبلا هم کارهای خوبی، هم زیبا و هم معنادار کردهاست در این

پادشاهان قاجار: فتحعلی شاه و گسترش امپراتوری
فتحعلی شاه قاجار، دومین پادشاه سلسله قاجار، پس از ترور عمویش، آقا محمدخان، بر تخت سلطنت نشست. دوره حکومت او به رغم چالشهای سیاسی و نظامی فراوان، به واسطه شخصیت خاصش و توجهش به هنر و معماری، یکی از دورههای منحصربهفرد در تاریخ ایران به شمار میآید. به قدرت رسیدن

نگاه یونگی به فنجان مونس
نگارنده: نغمه فرجاللهی ما درگذر زمان همواره شاهد بودهایم که طبیعت غریزی زنانه چگونه بارها و بارها به تاراج رفته و هر بار که زنی با بخشی از این غرایز مواجه شده به شکلی ناخودآگاه آن را سرکوب کرده است. در رمان فنجان مونس با سه نسل زن، که در

پادشاهان قاجار: آقا محمدخان و آغاز یک سلسله
آقا محمدخان قاجار، نخستین پادشاه سلسله قاجار، از جمله شخصیتهای پیچیده و منحصربهفرد تاریخ ایران است که به طرز شگفتآوری توانست از دل شرایط دشوار و پرتلاطم به قدرت برسد و پایهگذار یکی از طولانیترین سلسلههای پادشاهی ایران شود. مسیر پرپیچ و خم به سوی تاج و تخت در دوران

فرهنگ ژاپن از نگاه ناتسوکو ایمامورا
بازتاب فرهنگی در «زنی با دامن بنفش» نوشته ناتسوکو ایمامورا «زنی با دامن بنفش» نوشته ناتسوکو ایمامورا، تنها یک کاوش روانشناختی در رفتار انسانی نیست؛ بلکه بازتابی از فرهنگ و جامعه ژاپن نیز به شمار میرود. ایمامورا از طریق زندگی شخصیتهایش بهطور زیرکانهای به بررسی دینامیکهای اجتماعی ژاپن میپردازد، بهویژه